السبت، 16 أغسطس 2008

قـــــــــصة حـــــــــبي

قصة حبي ليست كأي القصص

قصة حبي تتحدي الزمن


قصة حبي صامدة مع الأيام


فحبيبة قلبي كأجمل ما يقال


سحرها لا توصفه كلمات


حسنها يتلعثم أمامه اللسان


طلتها كأنها البدر في ليل سرمدي


لي معها ايام ما حييت مثلها أيام

حبيبة قلبي أخذت من قلبي

وتركتني في شرود

لا أدري الي أين المآل

قلبي معلق في حبها

شوقي مجداف في بحرها

عيني شلال ينحدر في بعدها

تـــــــركتني وحيدا

لا .... بل انا تركـتها

أنا ضيعتها

أنا خنتـــها


أنا بعتها بأبخس الأُثمان

لكني ندمان

لكن بماذا يفيد الندم يا كسلان؟!

هل يعيد حبيبتي؟!

هل يرجع حسنها الذي شوهته الأيام؟!

أجيبوني ....................

هل يرجع الندم حبيبتي من بحر الحرمان؟!

هل تفيد الكلمات ؟!

هل يجدي الصياح ؟!

هل يرجع الندم حبيبتي ؟!

لا والله لن يجدي ولن ينفع ولن يرجع حبيبتي

حبيتي لن تعود حتي اعود ..........

حبيبتي لن تعود حتي اعود الي صوابي

حبيبتي لن تعود حتي أعود الي ديني

أنا قادم اليك يا حبيبتي

انا قادم اليك يا قدس







هناك 13 تعليقًا:

engy يقول...

حلوه جدا خاصه أنا ضيعتها

أنا خنتـــها

أنا بعتها بأبخس الأُثمان
لكن
لكني ندمان
المشكله ان فى ناس كتير مش حاسه وشاريه دماغها من الموال ده اصلا ولا ايه

semsem يقول...

ياااااااه
تحفه بجد
جزاك الله خيرا
استمتعت بجد بالقصيده الجميله دي
جداااااااااااااااااا
ويارب ترجع القدس بقى
يااااااااارب اللهم امين
بس لازم احنا نرجع الاول
عندك حق


تحياتى
اختك سمسم

zOzO يقول...

حلو اوي كلماتك
فعلا إحنا بعناها بأبخس الاثمان
يارب نرجع لدينا
عشان نقدر نرجعها

فكره حلوه انك تتكلم عن القدس
احييك ع البوست

إسلام يقول...

حلوة.. وعلى غير المتوقع..

جزاك الله خيرا وأدام ابداعك

PrInCeSS BeRy يقول...

الله عليك تحفةةةةةةةةةةةةةةةةة حلوة اوى عيشتنى فى حالة فى البداية لاجد سمو اخلاقى فى النهاية ولمكان جميل ربنا يحميك وفعلا لازم احنا نفوق رسالتك رائعة

حنين.. يقول...

السلام عليكم
بجد غايه فى الجمال
تسلم ايديك
....... بس وانا بقراها اتخدعت واتخلبطت
اول القصيده
قصة حبي ليست كأي القصص

قصة حبي تتحدي الزمن

قصة حبي صامدة مع الأيام

وبعدينلا .... بل انا تركـتها

أنا ضيعتها

أنا خنتـــها

أنا بعتها بأبخس الأُثمان
وفى الاخر
الاقيك بتتكلم عن القدس
احيييييييييييك على القصيده بجد
دمت مبدع
تحياااااااااااااتى

oRiGiNaL HeArT يقول...

جميلة جداااا
تعبيراتك مشاء الله قوية اوى
والمضومن طبعا راقى
ربنا ينصر امتنا بينا ويعيد مجدها بايمانا :)
تحياتى

..........
ليك عندى تاج

أية الشقية الشعنونة يقول...

الله الله
واللهخلتك تغازل حسناء تحبها يا سباور
يارب ترجع ليك ولينا مش انتا لوحدك الله قصرت
ندعيلها فى رمضان يارب ترجع يارب
تحياتى بوست جميل كالعادة

PrInCeSS BeRy يقول...

كلاكيت تانى مرة اوعا تزهق منى جية اقلك كل سنة وانت طيب مضان كريم

Aиgel يقول...


كل رمضان و أرواحكم البيضاء بخير
اللهم أجعل في قلوبنا نوراً يضيء ظلمة الليالي برضاك عنّا ,
و أجعل في أجسادنا هِمَمٌ تحتوينا فترتقي بنا نحو عفوك ” آمين ”

كل سنة وحضرتك طيب


أختكم في الله
Angel

Unknown يقول...

بجد سحبت قلبي ووقفت الدم في عروقي فكرتها بنوته حبيتها بس القدس بجد والله تستاهل أكتر من كده بكتير مش بس تكون حبيبتنا لا دي تكون ملكة على عرش الدنيا
حرر اللهم الأقصى ياكريم
كل ودي ورمضان كريم

manmona يقول...

يااااااااه
بجد معبرة..
القدس مش حبيبتك انت بس ..
كلنا ضيعناها..و مقدمنلهاش غير شوية اغانى و مصمصة شفايف و احنا بنتفرج على نشرة الاخبار..

وميــــض أمــــل يقول...

كلمات جميلة تحوى بين ثناياها معانى أجمل وأسمى .. جزيت خيرا.