الأربعاء، 27 أغسطس 2008

تاج ....اتنين .....تلاتة

الواحد لو جاله تاج بيكون حاسس بنشوة كبيرة لأنه بيحس ان فيه حد فاكره

لو جاله تاجين بيكون طاير من الفرح

لو جاله تلاته ....كدة حرااااااام لأنه هيقطع نفسه من الفرحة

التاج الأول :

التاج ده جالي من original heart

س1:بدأت تدوين امته ؟ وازاي دخلت العالم ده ؟

أولا انا بدأت تدوين من شهر يونيو تحديدا يوم 16

اما ازاي دخلت العالم ده .... هاقولكم

انا كنت باسمع كتير في القنوات الاخبارية عن المدونات وليا واحد صاحبي عامل مدونة من سنة تقريبا

وكان كل ما يشوفني يقولي " ازيك يا برنس ما بتدخلشي المدونة ليه ؟؟" انا طبعا كنت بادخل المدونة بس بالموبايل

عشان كنت دايما باكون في السويس فلما جت الاجازة اول حاجة عملتها ان دخلت مدونة صاحبي " شموا نشادر"

وعجبتني الفكرة ومن يومها وانا هنا

س2:ايه انطباعك في البداية؟

أول ما عملت المدونة كنت حاسس انت ما حدش هيدخلها لكن انا لفيت علي مدونات كتير والمدونات اللي كانت بتعجبني كنت باكتب فيها تعليق .

واكتشفت ان لسه في مصر شباب بيفكر في حاجة مش اكل ونوم

س3: مين اكتر واحد تهتم بتعليقه علي بوستك الجديد ؟

طبعا اي حد بيكتب تعليق لازم اكون مهتم بيه لأنه اكيد ما كتبش التعليق ده من فراغ اكيد شايفه حاجة انا مش شايفها او يكون له وجهة نظر في الموضوع

س4:ايه اكتر حاجة كرهتها؟

في الحقيقة لسه ما لقيتش الحاجة دي

س5: حاسس ان التدوين له تاثير ؟

أكيد له تأثير يعني بيخلينا نتعرف علي افكار واراء الناس من خلال التعليقات اللي بتتكتب علي موضوع معين

ممكن الواحد يستفيد من فكرة معينة او راي حد تاني في موضوع معين

س6:تهدي التاج لمين ؟

اهدي التاج لكل الناس اللي هتدخل المدونة وتقرا البوست

ْْْْْْْْْْْْْْْْْْْْْ

التاج التاني :

التاج ده جالي من zozo

س1: من أنت؟

أنا مصري بأحب مصر ونيلها وشمسها

س2:بطاقتي الشخصية؟

الاسم : السيد

تاريخ الميلاد : 4\9\1988

المحل : ديرب نجم – الشرقية [ش.ك.ع]

الديانة : مسلم والحمد لله

الحالة الاجتماعية : سينجل علي ما تفرج

المهنة : طالب بهندسة بترول السويس قسم حفر وانتاج البترول

س3: ما هي أحلامك ؟

باحلم اني اعمل حاجة للبلد باحلم ان مصر ترجع لمكانها الطبيعي

س4: من هو اقرب شخص ليك؟

انا ليا اصحاب كتير وكلهم قريببين مني

بس انا مشكلتي اني ما باعرفش اشكي لحد همي ولما باكون متضايق باحب اكون لوحدي

ْْْْْْْْْْْْْْْْْْْْْْْ

التاج التالت :

التاج ده كمان من zozo ايه الكرم ده

س1: ايه معني السعادة من وجهة نظرك؟ وحاسس انك سعيد؟

السعادة من وجهة نظري تتلخص في الحديث الشريف " من عاش امنا في سربه معافا في بدنه عنده قوت يومه فقد حيزت له الدنيا بحزافيرها " صدق رسول الله صلي الله عليه وسلم

بس ازاي الواحد يحس بالسعادة وحالنا كل يوم من سئ الي اسوأ

س2: حسيت انك ظلمت حد وليه؟

الظلم طبعا شئ بغيض وغير مبرر علي الاطلاق

لكن لو انا ظلمت حد اتمني منه اولا انه يصارحني وثانيا انه يسامحني

س3: بتعمل ايه لما بتكون مضايق بعد ما تصلي ؟

انا دايما لما باكون مضايق باقرا قران وخصوصا سورة يس وسورة مريم

س4:امته حسيت انك اتظلمت وليه ؟

لما باكون باحترم حد اوي وباخاف عليه اوي ويكون المقابل هو اللامبالاه وعدم التقدير

س5:ايه اكتر احساس بيراودك هذه الأيام تجاه نفسك وتجاه الأخرين ؟

................مش عاااااااارف ........................

س6: امته ممكن تنازال عن حق من حقوقك؟

طبعا مش كويس ان الواحد يتنازل عن حقه

بس التنازل ده نتيجتها كويسه سواء ليا او للاخرين فما فيش مانع اني اتنازل

يااااااااااااااااااااااااااااااه

الحمد لله خلصت

هناك 20 تعليقًا:

أية الشقية الشعنونة يقول...

اوووووووووووووووول تعليييييييييييييق يس

أية الشقية الشعنونة يقول...

انتا شخصية جميلة وطيبة اوى يا سيد
عموما ربنا يكرمك يارب وينوولك كل اللى فى بالك
كمان قنوع وحساس اوى
عشان كده بتكره السويس
ههههههههههههههههههه
عموما يا سيدى ربنا يكرمك وتسيبها على خير يارب
تحياتى
وكل سنو وانتا بالف خير
ورمضان كريم أعانك الله بقا

RaRa يقول...

انت شخصيتك جميلة اوى
وربنا يوفقك دايما ان شاء الله

وكل سنة وانت طيب ورمضان كريم

بنت مصريه يقول...

مقدرش اقول حاجه غير الله عليك
بجد ربنا يوفقك للى فيه الخير يا رب
التاجات كلها احلى من بعض
ادعوك لزيارتى

مصراوى يقول...

انا مش هاتحك عليك وقلك انا اريت التعليق بتاعك بس انا اعجبنى اوى الى انتا كتبو تحت انا مين انا مصرى اعجبتنى اوى لقنى بردو مصرى وبحب مص اوى جزاك الله كل خير ربنا يخليك لمصر ويريت متنساش تزور مدونتى تحياتى

مدحت محمد يقول...

كل سنة وحضرتك طيب


وربنا يارب يحققلك كل احلامك

حنين.. يقول...

يارب يارب يحققللك كل احلامك
وكل سنه وانت طيب
رمضان كرررررررررريم
وكل رمضان وأنتم :
أجد عملا ..
وأكبر أملا ..
وألم شملا ..
وأسعد حالا ..
وأوفر حلالا ..
وأريح بالا ..
وأكثر فألا ..
وإلى الفردوس أقرب منالا
تحيااااااااااااااااتى ليك
دمت سالم ومبدع
فى انتظار المزيد
حنين

قوس قزح يقول...

يارب
كلما طرق هذا العبد بابك
أفتح له كنوزك
و سخر له عبيدك
و ابسط له رحمتك
اللهم اجعله من الصائمين القاثمين
الركع السجود
و بارك له فى شعبان و بلغه رمضان
فى يسر و سلامة و امان
اللهم امين

كل سنة و انت الى الله اقرب

PrInCeSS BeRy يقول...

كل سنة وانت طيب رمضان كريم

تاجك جميل وعثل وربنا يكرمك ويسعدك

كـــيــــــــارا يقول...

مبرووووووووووووووك التاج

واجابات ماشاء الله عليها

ربنا يحقق لك كل احلامك
كل سنه وانت طيب

رمضان كريم

zOzO يقول...

عارفه انها متاخره شويه
بس جهازي كان بعافيه شويه

المهم
التاجات كلها اجابات نموذجيه
جدااااااااااااا
شخصيتك حلوه

ربنا يحقق احلامك كلها يارب
تاجين عشان بس تعرف كرم
اخلاقي المتواضع
المتوازي
ههههههههههههههههه

bota يقول...

السلام عليكم

كل سنه وانت طيب يا spower
وكل سنه ومدونتك طيبه علشان رمضان معلش هي متاخره بس كنت بجيب الفوانيس علشان كده اتاخرت

بجد اجاباتك بتدل انك حد عاقل
ربنا يوفقك ويكرمك

engy يقول...

كل سنه وانت طيب ورمضان كريم عجبتنى بجد قصه حبى حلوه اوى

بنت مصريه يقول...

انت فيين من زمان يا عم
اتمنى تنورنى

Maha Shahen يقول...

اجابتك برغم انها دبلوماسيه زي كتير من اللي جاوبوا علي التاجات دى الا انها بتعلن عن شخصيه محترمه ملتزمه
بتمنالك تحقق كل احلامك وتحدد هدفك بسرعه
ودخولك عالم التدوين كان فخر لينا
وبشكر جدا صديقك اللي عرفك على عالم التدوين
لانه اهدانا بكنز بجد

mohamed ghalia يقول...

إجابات رائعة
كل سنة وحضرتك بخير
تقبل تحياتى

zOzO يقول...

كل سنه وانت طيب اولا
ثانيا انت فين غايب ليه ؟
يارب تكون بخير

RaRa يقول...

انا بشكر اللى اهدوك التاج
عشان اتعرفت على شخصيتك اكتر
اجابتك جميلة وصريحة
وربنا يوفقك دايما

تحياتى

PrInCeSS BeRy يقول...

ازيك يا عثل انت حد طيب جدا ما شاء الله وشخصيتك واضحة وسلسة ربنا يسعدك ويكرمك وكل تاج وانت طيب

bota يقول...

السلام عليكم

ايه فينك يا spower
مختفي بقالك مده يارب يكون خير